BUJINKANKYU

MIGUEL SANZ

sábado, 10 de septiembre de 2011


-

















Miguel Angel SANZ



Kontakt: fudoshin_madrid@yahoo.es
http://bujinkanmiguelangelsanz.blogspot.com/














Utmärkt lärare, utvecklar tekniker lärt sig av sin lärare budotaijutsu Pedro Fleitas.






I sina föreläsningar ofta produceras i ämnet, att utveckla de möjligheter som skulle kunna hända i verkliga livet och erbjuda en dagordning baserad på läror från sin lärare.






Hans elever, med tillfredsställelsen av ditt företag och lära sig, är motiverade av både individuella och generella förklaringar och ständig vaksamhet slutar inte för alla att slutföra sin utbildning.






Varje klass tillbringar några ord av omsorg för var och en av oss är mer sig själv och i samklang med andra, utvecklas inte bara i de krigiska aspekten, utan också på personalen.


Artikel i Miguel Angel SANZ:


Pedro Seminarium Fletitas - Argentina
För Shidoshi Rivera Miguel Angel Sanz (Spanien)

Det första jag vill är att uttrycka mitt tack till alla som var på seminariet, de som hade nöjet av att veta, speciellt Carla, Samantha, Maxi, Nestor och Christian, som gjorde min vistelse där ute som att vara hemma och naturligtvis Pedro Fleitas, lärare och vän, min eviga tacksamhet.


Det är mycket svårt att uttrycka alla känslor som jag bodde där .... så jag ska försöka att inte tänka för mycket och låta dessa känslor få ett utbrott på ett naturligt sätt ..... Det är något som verkar magiskt för mig, och är i Bujinkan seminarier, kommer det alltid fler, jag tror detta var den bästa och närmaste hela dig ännu mer om följande är bättre ..... är svårt att hitta något i livet som har så mycket fräschör rätt?. Om du inte sluta träna, du växer alltid och din vision blir mycket större, så varje seminarium är bättre eftersom du växer, och vi kan också förstå Soke, eftersom vi har vuxit upp kring det ack! Entrenéis är också viktigt att lärarna har en känsla korrekt och förbättra din utveckling, är detta något som du kommer att känna, tror inte för mycket.
Allt detta visar också, å andra sidan vet vi inte så mycket som vi tror och vi måste alltid vara studenter och fortsätta träna med den mentalitet.

Denna workshop, som alla andra jag har varit lycklig nog att följa med Peter var mycket trevligt men väldigt intensiv, och inte bara begränsat till utbildning är det mycket viktigt att observera och lyssna. Titta som att ge klasser till exempel att tala med andra studenter oavsett grad men den person han talar till människor som har något att göra med Bujinkan ...... för en Ninja är mycket viktigt att lära sig att vara en framgångsrik person i livet och gå på rätt sätt. Det kan tyckas konstigt, men när jag reser med Peter eller delta i deras seminarier, vad jag fokuserar på är att lyssna, jag har något emot seminariet säkert kommer att bli bra, kommer jag att lyssna och lära, har jag mycket förtjust minnen av konversationer äta, promenera, dricka en öl ..... Det var då mina ögon lyser som diamanter, men jag vill inte slappna av för mycket för att glömma att Peter alltid måste vara till stor hjälp. Sedan överför dessa konversationer mina studenter att också njuta av dem ..... glöm inte att hjärtat är viktigast. Jag skulle kunna prata i timmar i dessa tider ........ Vi måste lära oss att observera och lyssna inte bara med ögon och öron, men med hela kroppen och hjärtat.

Kursen arbete Uke, som är en present till vad du får, men det är också förvirrande, eftersom Peter har arbetat icke-form och inte uppsåt, är mycket svårt att attackera något som har någon form eller avsikt Jag förstod också lite mer Jupp Sessho och jag hade turen att träna med människor i varierande grad. Jag var imponerad och kände mig väldigt nöjd med värmen från människor och deras tacksamhet och respekt. Inte alla har samma möjligheter att resa, men de blir när de kommer för att lära, sade Pedro mig för länge sedan "om du inte kan träna med Soke, tåg med sihanada."

Vi lär oss mer saker vi tror att vi har lärt oss, och så småningom flöde spontant, som de minnen jag har dykt upp som han skrev.
Jag kan inte sluta utan att säga hur speciellt det var för mig Argentina, affären så bra som jag fick från den kristna arrangörer och Nestor, med vänner och tack Peter för alla och för evigt ah partiet och tala vid ett annat tillfälle .. .........
Shihan Pedro Fleitas kommenterade, "Jag kan verkligen tänka mig en elev till Hatsumi Sensei?"
Jag kom inte hit för att undervisa budo, här och där är mycket bra instruktörer, jag kommer för jag vet att jag tillföra något bra för sina liv, och det är viktigt "








-

0 comentarios: